דלג לתוכן המרכזי דלג לתפריט צד
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות
EN

מינהור צירי תחבורה, הולכי רגל ומתקני ביטחון

אלמנט קשת טרומית בכניסה למנהרה
אלמנט קשת טרומית בכניסה למנהרה

לחברת אשקריט ניסיון עשיר בייצור ובמתן פתרונות מתועשים לסגמנטים קשתיים לחתכים שונים. האלמנטים מיוצרים בטכנולוגיית יצור מתקדמת תחת בקרה מלאה, כולל מתן פתרונות עבור הובלת האלמנטים הנפתם והרכבתם באתר.

אשקריט מציעה מגוון פתרונות איכותיים ומתועשים למנהור עבור צירי תחבורה, הולכי רגל ומתקני ביטחון. מזה עשרות שנים שהחברה מציעה לענף הבנייה פתרונות מינהור ותכנון הנדסי בסטנדרטים בלתי מתפשרים. במפעלי החברה באשדוד מיוצרים סגמנטים מרחביים מתועשים למנהור המהווים בשורה של ממש.

סוג הבטון באלמנטים נבחר על פי עומסים נדרשים ובהתאם לסוג הקרקע. במפעלי אשקריט ניתן לייצר סגמנטים למנהור עם מפתחים של יותר מ-20 מ' וגבהים של למעלה מ-8 מ'. משקלם הקל של הסגמנטים מסייע לשינוע, הובלה והרכבה באתר. עבודה על בסיס סגמנטים מתועשים למנהור מקצרת את לוחות הזמנים בפרויקט עד לכדי 50% ביחס ליציקות קונבנציונליות.

מנהור מינהור

אשקריט מייצרת סגמנטים למנהור באיכות גבוהה ובאמצעות טכנולוגיית קצה חדישה. הסגמנטים מיוצרים על בסיס תבניות מדויקות מפלדה ומציגים חוזקים גבוהים המעניקים להם אורך חיים רב. כל האלמנטים מתוכננים בהתאם לדרישות הלקוח ומספקים מענה מבחינת בטיחות, הרמה, שינוע והרכבה באתר. האלמנטים המתועשים למנהור באשקריט מיוצרים עם זיון פנימי ברמת ביקורת מחמירה ובעזרת צוות הנדסי, מחלקה טכנית ומעבדה חדשה הפועלת In House במפעלי החברה.

היות שהייצור לא מתבצע באתר עצמו אלא במפעלי אשקריט באשדוד, יעילות כאן היא ללא ספק מילת המפתח. במיוחד בהשוואה לטכניקות בנייה של יציקות קונבנציונאליות באתר.

קצת על מנהור 

בשנים האחרונות, במקביל לתהליך ארוך טווח של שיפור והשבחת התשתיות בישראל, הולך תחום המנהור ותופס תאוצה כאחד מתחומי ההנדסה האזרחית הצומחים ביותר בישראל. תהליכי מנהור, המתקיימים כיום באזורים רבים בארץ, ובעיקר באזורים הרריים כמו ירושלים, יהודה ושומרון וחיפה, הם תהליכים המיועדים לאפשר תנועה יעילה יותר של הולכי רגל, כלי רכב פרטיים או ציבוריים, רכבות וכדומה, או לחילופין ליצור את התשתית הנדרשת להולכת מים והעברת קווי תקשורת וכבלי חשמל.

תחום המנהור רלוונטי בעיקר באזורים הרריים, בהם ישנו הגיון בחציבת מנהרה מישורית בתוך טופוגרפיה הררית, כתחליף לציר ארוך, מפותל ומשופע על פני ההר. פרויקטים מרכזיים כמו מנהרות הרכבת לירושלים ומנהרות הכרמל בחיפה, מצביעים על החשיבות שהולך ותופס תחום המנהור בענף התשתיות הלאומיות של ישראל. כיום, קיימות בישראל עשרות מנהרות מדן ועד אילת, החל ממנהרות נסתרות לתשתיות, דרך מנהרות הולכי רגל באורך עשרות מטרים ועד מנהרות ענק שהארוכה שבהן (מנהרות הכרמל), נמתחת לאורך 3.2 ק"מ.

עם העלייה בדרישה לבניית מנהרות, עולה גם הדרישה לפתרונות מנהור חדשניים, המאפשרים חציבה לטווחים ארוכים, קטרים גדולים של מנהרה ותכנון מודרני של פנים המנהרה, לרבות תאורה, אוורור, ניקוז ויציאות חירום ותחזוקה.

פרוייקט מנהור בראש העין

פרוייקט מנהור בראש העין

לפרוייקטים של מנהור ותשתיות תחבורה >>