EN
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

טכנולוגיה מתקדמת לבניית מנהרות

מנהור בטכנולוגיה מתקדמת
מנהור לתחבורה, להולכי רגל ולמתקני ביטחון

מנהור הוא מומחיות הכרוכה בהבנה עמוקה של תחום ההנדסה האזרחית והשיטות המתקדמות לבניית מנהרות, כולל היכולת לבצע מחקר מקיף של הקרקע והתוואי של המקום, לפני התחלת בניית המנהרה.

מנהור עבור צירי תחבורה, הולכי רגל ומתקני ביטחון, מתחיל קודם כל בהבנה של פני השטח, בדיקה של מי תהום וכל גורם היכול להפריע במהלך העבודה. אצלנו  בחברה אנחנו מעסיקים אנשי מקצוע האמונים על כך הבודקים באופן מעמיק את הקרקע לפני התחלת בניית המנהרה.

הבנייה עצמה מתבצעת בסטנדרטים הגבוהים ביותר, משלב תכנון המשימה ועד שלב הביצוע. שלב התכנון ההנדסי מצריך ידע רב ומומחיות, להעסיק מהנדסים ברמה גבוהה ביותר ולהשקיע את מירב האנרגיה בשביל לאפשר את הפתרון הטוב ביותר מכל החלופות האפשרויות.

סגמנטים מרחביים לבניית מנהרות

בעקבות השינויים המשמעותיים בתחום התחבורה בישראל, מנהור מבטון לצורך עבודות התשתית השונות הפך להיות מצרך מבוקש מאוד בתעשייה. השינויים בעולם התחבורה  הביאו לפיתוח פתרונות אלטרנטיביים למנהור, שאמורים לחסוך זמן וכסף בתהליך הבנייה של המנהרות.

סגמנטים מרחביים למנהור מהווים פתרון אפקטיבי ויעיל בתחום בניית המנהרות לצרכי תחבורה, הולכי רגל, מטרות ביטחוניות ולמטרת כל צורך אחר במנהור.

היתרונות של סגמנטים מרחביים למנהור הם:

  • אורך חיים רב בעקבות היצור שלהם מתבניות מדויקות מפלדה. השימוש בסגמנטים למנהור מעניק חוזק רב יותר למנהרות הבנויות מבטון.
  • כל התהליך של הייצור נעשה במפעל ועובר בדיקה מחמירה על בסיס צוות הנדסי, מעבדות חדישות ומחלקה טכנית המתמחה באופן ייחודי בבניית מנהרות.
  • קיצור משמעותי בלוחות הזמנים. תהליך המנהור נעשה במפעלים עצמם ולא באתר, דבר היכול לקצר ב50 אחוזים את תהליך הבנייה.

הפתרון של סגמנטים מרחביים למנהור הוא פתרון יעיל אפקטיבי ואיכותי, הייצור נעשה בתנאים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, על בסיס תבניות מיוחדות מפלדה, בעלות חזקים גבוהים  המעניקים להם אורח חיים רב.
על סוגי הבטון וההבדלים ביניהם תוכלו לקרוא כאן >> 

מנהרות וטכנולוגיה מתקדמת

השימוש במנהור הוא מצרך בסיסי היום בכל עבודת בנייה מסיבית בתחומי תשתיות התחבורה ותשתיות נוספות כולל בתחום הביטחון והמקלוט.

תחום המנהור דורש הכשרה אקדמית מקיפה, בהנדסת בניין ובגיאולוגיה, השילוב בין שני התחומים מבטיח שהמנהור יעשה בצורה הטובה ביותר לא רק מבחינת הרובד ההנדסי אלא גם תוך כדי התחשבות בתנאי הקרקע תוך לקיחת כל הגורמים הגיאולוגים בחשבון.

מדינת ישראל נמצאת בתנופת בניה מבחינת תשתיות לכבישים, לרכבות, פתיחת עורקי תחבורה ציבוריים, פיתוח תשתיות אזרחיות, תשתיות אנרגיה ותשתיות בתחום המיגון והמקלוט.

כל התשתיות הללו זקוקים למנהור לשם עבודת הבנייה שלהם. מנהור נכון ויעיל המתבסס על ידע מדויק בהנדסה ועל ידע גיאולוגי נרחב, משפר באופן משמעותי את התהליך של הבנייה. אי התחשבות בנתונים גיאולוגיים יכולה לגרום לנזק רב להמשך תהליך הבנייה ואף לסיכון בחיי אדם.

כיום גם ניתן למצוא אנשים שהתמחותם במנהור התבצעה במקביל להתמחות בגיאולוגיה ובהנדסת בניין.

כיום תחום המנהור עובר גם מהפכה טכנולוגית המשפרת באופן משמעותי את היכולת שלנו לבצע את הפרויקטים ביעילות גדולה יותר תוך זמן קצר יותר. השילוב בין טכנולוגיות מתקדמות לבין מנהור מניב פירות מוצלחים הן מבחינת איכות העבודה והן מבחינת קיצור משמעותי של לוחות הזמנים לפרויקט.