EN
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

בניית מרכז לוגיסטי בעל סטנדרטים אדריכליים שטרם נראו בארץ

חברת אשקריט מפעלים לבניה מתועשת מקבוצת אשטרום קבלנות, ביחד עם חברת אמות וחברת שופרסל, יוזמות שיטת התקשרות חוזית חדשה. 

מטרה: מקסום יתרונות שיטת הבניה המתועשת מאלמנטים טרומיים מבטון, וכך לספק אלמנטי שלד איכותיים תוך עמידה בלוח הזמנים בדיוק רב.

תוצאה: מרכז לוגיסטי ראשון מהגדולים שתוכננו בארץ
מבנה המאכלס שיטת אוטומציה מלאה, לצורך אחסנה ליקוט ומשלוח מוצרי מזון על פי רכישה הנפוצה כיום באינטרנט.

פרויקט נולד... שופרסל ON LINE מודיעין

פרויקט שופרסל ON LINE מודיעין

מי שביקר פעם ביפן בוודאי התרשם מהפלא התחבורתי שבו ניתן לתכנן מסלול נסיעה לאורך אלפי קילומטרים, ולדעת בדיוק של שניות מתי יש לעלות לרכבת ומתי היא מגיעה לתחנת היעד. אך הסיפור בפרויקט הזה מתחיל בביקור מהנדסי ניהול הפרויקט של חברת אמות, במפעלי אשקריט באשדוד.

יתרונות חברת אשקריט בביצוע פרויקט המרכז הלוגיסטי

במהלך הביקור הצגנו בפני המהנדסים של אמות את הערך המוסף שחברת אשקריט יכולה להציע עם ההתקשרות עמה:

  • מחלקת תכנון IN HOUSE - בעלת ניסיון של מעל 30 שנה, בתכנון יעיל של אלמנטי שלד מבטון דרוך ומבטון מזויין, המתמחה בהכנת תוכניות הרכבה, פרטי הרכבה, תוכניות ייצור אלמנטים, בשיתוף פעולה עם מתכנן השלד.
  • יכולות ייצור מפעלית מהגדולים בארץ - כ 50,000 מ"ר לוחות חלולים דרוכים (לוח"דים), המיוצרים בטכנולוגיה המובילה בעולם, עם מיכון חדש ואוטומטי. בהתאם לכך, יכולת ייצור גבוהה של קורות דרוכות, עמודים מבטון מזוין או דרוך, קירות בטון לחזיתות חוץ ומחיצות מסוגים שונים.

מאפיינים ייחודיים למבנה בפרויקט שופרסל ON LINE מודיעין

  • מבנה בחזית המגרש בשער העיר מודיעין בפארק הטכנולוגי.
  • מבנה בעל שתי קומות ראשיות בהיקף של כ 42,000 מ"ר.
  • תכסית על הקרקע של כ – 12,000 מ"ר.
  • גובה  כ – 32 מטר. 
  • גשר המתוכנן לחבר את המרלו"ג למבנה המשרדים.
  • שטח משרדים לתפעול של כ 2,000 מ"ר.
  • מבנה עילי בעל 6 קומות.
  • חניון תת קרקעי דו קומתי בשטח תכסית של כ – 4,000 מ"ר, בהיקף של כ – 10,000 מ"ר.
  • מאפייני אדריכלות בסטנדרטים גבוהים!

 

גשרון מחבר בין המרלו

תכנון אדריכלי,פונקציונאלי וקונסטרוקטיבי

לאחר הצגת הייחודיות של אשקריט, וסיור התרשמות מהיכולות הגבוהות בקווי הייצור במפעל, הצענו לחברת אמות, כי על מנת להבטיח את אספקת האלמנטים הטרומיים בזמן ובאיכות ייצור מרבית, כדאי להתקשר ישירות בחוזה בין הלקוח ובין היצרן.

בעצם לקחנו את היתרון בכך שהפרויקט כבר תוכנן ביוזמת הלקוח – החל מהתכנון האדריכלי והתכנון פונקציונלי של מערכת האוטומציה המלאה של ליקוט המזון, וכלה בתכנון קונסטרוקטיבי שהיה מוכן ברמה גבוהה בזכות משרד "יוסי שירן מהנדסים", כך שתכנון השלד מראשיתו נבנה כשלד הבנוי מאלמנטים טרומיים.

מאפיינים נוספים של הפרוייקט - מבנה עתיר מערכות

תכנון זה כבר היה מאופיין ברובו כולל האפיון של האלמנטים הטרומיים:

  • עמודים טרומיים מבטון מזויין, מורכבים בשלושה מפלסים - כ 600 מ"ק.
  • קורות בטון טרומיות בדריכת קדם - כ 1350 מ"ק.
  • תקרות לוח"דים בעוביים מיוחדים לעומסים כבדים - כ 25,000 מ"ר.
  • קרומים קונזוליים מבטון מזויין - כ 550 מ"ק.

מבנה מתועש מבניה טרומית מבטון

חברת אמות השתכנעה ליישם מודל התקשרות זה, ובמשך חודשים עמלנו לסגור את ההתקשרות החוזית שהייתה ייחודית וראשונה ליישום בארץ, כאמור ישירות בין הלקוח ובין היצרן, ייצור ושינוע האלמנטים המרכזיים בפרויקט ייחודי זה, של הקמת מבנה מתועש מבניה מודולרית מבטון.

ההתקשרות מתאפיינת עבור פרויקט זה:
LONG LEAD ITEM - כלומר מאפיין מבנה שבו ישנם אלמנטים רבים, אשר נדרש לספק על פי אבני דרך ידועים וקבועים בתאריכי אספקה הנדרשים בפרויקט.

מבנה מרכז לוגיסטי מתקדם

 

סוף מעשה במחשבה תחילה...

כמו תכנון הנסיעה המדויק ברכבת יפנית, מיד לאחר סגירת ההתקשרות עם הלקוח חילקנו את התכנון המפורט של אלמנטי השלד, בין מתכנן השלד – משרד "יוסי שירן מהנדסים" ובין מחלקת התכנון של אשקריט, על מנת לנצל את הידע, יכולות ויתרונות התכנון במשותף כמפורט להלן:

  • משרד "יוסי שירן" מתכנן את האלמנטים מבטון מזויין: עמודים טרומיים וקרומים מבטון מזויין (התווספו בהמשך).
  • מחלקת התכנון של אשקריט משלימה את כל השאר: כל האלמנטים מבטון דרוך, קורות טרומיות בדריכת קדם ותקרות לוח"דים.
  • רק לאחר מכן חברת אמות מגייסת את קבלן השלד הראשי – חברת "שטרן" ,האחראי גם על עבודות הרכבת האלמנטים.

שלבים לביצוע:

  1. תחילת ביצוע השלד מאלמנטים מתועשים מבטון טרום - הרכבת עמודים טרומיים במפלס הראשון: כניסת משאיות להובלת קורות לאתר, הרכבת הקורות הטרומיות הדרוכות באמצעות מנופים ניידים עם שימוש בבמות הרמה טלסקופיות.

    הרכבת עמודים טרומיים במפלס הראשון הרכבת קורות טרומיות בדריכת קדם
     
  2. המשך הרכבת קורות טרומיות בדריכת קדם על גבי כותרות / ווטות מרחביות בעמודים הטרומיים:
    - פריקת עמודים טרומיים במפלס השני והרכבתם בהמשך.
    - הוספת ברזל באתר :רשתות עליונות והתארגנות ליציקת הטופינג.

    כניסת משאיות להובלת קורות לאתר הרכבת הקורות הטרומיות הדרוכות באמצעות מנופים ניידים עם שימוש בבמות הרמה טלסקופיות
  3. הרכבת תקרות לוח"דים לעומסים כבדים.

    פריקת עמודים טרומיים במפלס השני הרכבת עמודים טרומיים במפלס השני
    הופת רשתות ברזל עליונות באתר התארגנות ליציקת הטופינג

מבנה מרכז לוגיסטי טכנולוגי עתיר מערכות

מאפיינים נוספים של הפרויקט:

  • 2 מפלסים עיקריים + מפלסי ביניים.
  • קבלה, אחסון וליקוט בטמפרטורה של 24- עד 22+ מעלות.
  • 15 רציפים לפריקת סחורה.
    30 רציפים לטעינת טנדרים.
  • מערכת ליקוט אוטומטית.

התקדמות העבודות בפרויקט ממבט אווירי

התקדמות בפרויקט מבט אווירי מבט אווירי התקדמות בפרויקט


וכמו בכל פרויקט חשוב להגיד תודה...

  • חברת יזמית - אמות:
    מהנדס - גלעד פיינר
  • חברת הניהול והפיקוח – מסד עוז:
    מהנדס - אייל קוגל – משנה למנכ"ל 
    מהנדס - דולב מלכא
    מהנדס - רועי היערי
    מהנדס - אריאל טרכטינגוט
    מהנדס - אסף דוידי
  • מתכנן השלד – משרד יוסי שירן: 
    מהנדס - יוסי שירן
    מהנדס - אורון שירן
    מהנדסת - פולינה קליימן
  • חברת אשקריט מפעלים לבניה מתועשת:
    מנכ"ל - מהנדס שרון דן
    תכנון - מהנדס ירון עיני
    תכנון - מהנדסת ויקי ברנשטיין
    ביצוע - מנה"פ - מהנדס - אלכס שורפ
    תכנון קווי היצור - מהנדס - גבריאל אלחנן
    מנהל קווי הייצור - אלי אקסלרוד
  • קבלן מבצע - חברת שטרן , הרכבות ויציקות באתר:
    מהנדס – מנהל הפרויקט – פאבל רבזין
    מהנדס – מנהל אזור – יוסי אליהו

עוד בנושא מרכזים לוגיסטיים: